Like Ink välkomnar ny partner efter en imponerande tillväxt på 600%
Vi på Like Ink är glada att meddela en betydande milstolpe i vår fortsatta expansion för vår e-handel som erbjuder temporära tatueringar med egen design.
Sedan vi välkomnade det strategiska tillväxtbolaget Nagu AB och entreprenören Jan Thomsen som delägare år 2021, har vi sett en tillväxt på omkring 400% och när vi i September stänger detta året gör vi en ytterligare ökning på cirka 50 % mot förra bokslutet och det med hjälp av våra nya kompisar Markus, Joel, Rickard och Hanna på Nordic Branch Marketing. Denna framgång har cementerat vår position som en av de ledande aktörerna i branschen, kända för våra snabba leveranser av kvalitativa och allergivänliga gnuggistatueringar med custom design.
Med denna bakgrund av framgång, öppnar vi nu dörren för ytterligare en partner att bli en del av vårt dynamiska, taggade och framåtblickande team. Den här nya möjligheten att säkra ytterligare ytterst kompetenta kollegor syftar till att katalysera vår nästa fas av tillväxt och expansion, med siktet inställt på att stärka vår marknadsposition och fortsätta att driva innovation och kvalitet inom branschen, både när det gäller teknik, köpupplevelse och såklart själva tatueringarna.
En framgångsrik samarbetsresa
Like Ink-teamet har upplevt en period av accelererad tillväxt och utveckling. Tillsammans har vi arbetat för att utveckla och marknadsföra våra engångstatueringar som inte bara är hållbara och av bra kvalitet, utan också säkra och allergivänliga, i linje med vårt löfte att leverera högkvalitativa produkter till våra kunder. Like inks produkter har under året genomgått dermatologiska tester, tester enligt leksaksdirektivet, kemikalietester samt märkts med både Djurens Rätts IM VEGAN samt CE. Allt detta ihop med märkningen av våra tatueringsark har blivit granskat av läkemedelsverket utan anmärkning och Like Ink uppfyller idag all aktuell lagstiftning för kosmetiska produkter i Europa.
Under 2023 har Like Ink lanserat en helt ny grafisk profil och byggt ett nytt uppladdningsverktyg för att höja, effektivisera och förenkla köpupplevelsen för våra kunder. All tillverkning av gnuggisarna sker idag på tryckeri i Malmö med tryckaren Hampus i ledningen vilket både effektiviserar leveranser och säkerställer bästa kvalitet.
Like Ink har också effektiviserat frakterna för att säkerställa snabbare leveranser i hela Europa! Vi kommer jobba vidare med att utveckla webbshoppen, produktutveckling och samla vår erfarenhet för att gasa i hela Europa.
Nordic Branch som ny delägare
Efter att ha jobbat ihop under snart ett år med finfina resultat, är vi nu stolta att meddela att Nordic Branch Marketing AB kliver in som partner och delägare i Like Ink. Nordic Branch är en erkänd digital marknadsförings- och tillväxtbyrå och deras bidrag har varit en betydande del av vår framgång under det senaste året.
Nordic Branch Marketing har ett enastående track-record av att stödja branschledande företag i deras strävan att expandera genom datadriven, smart och nyskapande digital marknadsföring. Genom att förena sina krafter med Like Ink, en ledande aktör inom gnuggisar och fake-tatueringar, strävar Nordic Branch efter att hjälpa till med kreativa och smarta digitala marknadsföringslösningar som ska bidra till en snabb uppskalning.
Investeringen i Like Ink förstärker Nordic Branchs position av att nosa fram strategiska tillväxt-case på den digitala marknadsföringsarenan säger Markus, VD på NBM. För Like Ink är investeringen en strategisk satsning på att inkorporera digital marknadsföringskompetens i bolaget samt en stor satsning på lönsam tillväxt, både på hemmamarknaden och internationellt.
Detta partnerskap mellan Nordic Branch Marketing AB och Like Ink öppnar dörren till en spännande framtid för gnuggisar och fake-tatueringar, där kreativitet och innovation kommer att ta denna marknad till nya höjder. Genom att dra nytta av båda företagens styrkor så är vår ambition att bygga en än mer skalbar och lönsam e-handel som inspirerar och engagerar kunder över hela världen.
Like Ink – REAL FAKE TATTOOS
Uttalanden:
Gustav Hedlund
Grundare av Like Ink AB.
”Att vi lyckats med att skala Like Ink med 600% på bara tre år, och vi gör det dessutom med svarta siffror är häftigt. Jag är fortfarande lite chockad över hur många det är som faktiskt vill ha gnuggisar, haha. Detta är ett bevis på det hårda arbete och engagemang som hela teamet har lagt ner. Jag är otroligt tacksam för alla runtomkring mig som har bidragit till denna framgång. Vi är också mycket glada över att välkomna Nordic Branch som delägare, och ser fram emot att GASA PÅ allt vad vi har!”
Rickard Steinwig
Driven entreprenör med fokus på digitala affären. Med sin gedigna bakgrund inom byråvärlden, affärs- och produktutveckling på Prisjakt och digitala säljbolaget ProAd bidrar Rickard med en bred kompetens inom alltifrån digital marknadsföring och produktstrategi. Delägare & Grundare av Nordic Branch Marketing.
“Jag hoppas att kunna bidra till Like Inks affär med min bakgrund från Prisjakt och ProAd. Gustav och teamet har gjort ett fantastiskt arbete med att ta e-handeln till nuvarande nivå och vi siktar på att hjälpa dem att ta nästa steg med hjälp av den kompetens inom digital marknadsföring som Nordic Branch besitter.”
Markus Teandersson
Ehandlare, byråägare och alltid med datadriven approach. Markus är f.d. digital marketing manager på Prisjakt. Med bakgrund från IKEA, Prisjakt och egna bolaget Boardclub bidrar Markus med strategisk e-handelskompetens och skalbara affärer i fokus. VD, Delägare & Grundare av Nordic Branch Marketing.
“Vi letar ständigt efter bolag som är unika, skalbara och roliga, detta är precis vad Like Ink är. Med hjälp av datadriven marknadsföring och rätt kompetens inom ehandel så ser vi ett internationellt tillväxtcase med mycket bra lönsamhet. Det känns väldigt roligt att efter en längre dialog lyckats komma i mål med denna investering. ”Nu kör vi så det ryker!”
Joel Björnfors
Tidigare Google ETO, Google Ads specialist och CTO på Nordic Branch Marketing. Joel är delägare på Nordic Branch Marketing med teknisk specialistkompetens inom MarTech och AdTech. Han är Sveriges ledande expert inom Google Ads och har varit en nyckelspelare i att bland annat bygga upp egna CSS-konton och jobbar alltid för att utveckla de bästa strategiska planerna för Sveriges största Google Ads-konton. Delägare Nordic Branch Marketing.